Meteori sankarit 2312 - Avaruussotaa ja pistepeliä maapallon lähiavaruudessa.





Hei, "Meteori sankarit 2312" lautapeli on valmistuna paperilla ja suunnitteluissa ensimmäisine versioine jo joskus 1986 - 1990, ja peli on rakentuna idealle tammi pelistä animoituna, ja eri peli nappi aiheella, lautapelissäni on kuten tammi pelissäkin, kaksi tasaväkistä puolta jotka lähtevät lähestymään toisiaansa, ja sitten päädyssä kääntyvät ympäri, ja sitten silloin vuonna 1988 - 1990, minä ilmoitin tämän pelin amiga tietokoneelle tulevaksi.



Lautapelissä on avaruusaluksia, jotka kamppailevat pisteistä taikka sitten lähiavaruuden herruudesta, maapallon lähiavaruudessa, lähiavaruus on ihan tämä lähiavaruus meidän maapallon ympärillä, tässä ensimmäisessä meteori sankarit pelissä ollaan ihan maapallon lähi tuntumissa, peli on rakennettuna, niin, että, molemmilla pelaajilla on tasan vahvat alukset ja mahdollisuudet, parempi pelaaja sitten varmaankin usein voittaa, kun molemmilla on samanlaiset mahdollisuudet voittoon.

Molemmat avaruusalukset, sekä vihreä että punainen ovat identtisiä osuma pisteiltäänsä ja kääntymiseltäänsä, vain avaruusalusten nopeudessa on jokaisella, pieni alle 2 % eroavaisuus, muitten alusten nopeuteen.





Pelin idea on pelin avaruustaistelu versiossa taistella avaruusaluksilla itselleensä voittoja, eli, räjäyttää vastustajan avaruusaluksia pois avaruudesta, tähtisumuksi, tämä käy, niin, että, ohjaa koneen sillä tavalla, että, vastustajan avaruusalus on, oman avaruusaluksen kantaman sisällä, tällöin oma avaruusalus avaa tulen ja ryhtyy tekemään vahinkoa vastuksen avaruusalukselle, ja näin sitten tekee vastustajalle vahinkoa.

Avaruustaistelu versiossa on 16 avaruusalusta molemmilla pelaajilla alussa, näillä sitten lähiavaruuden herruutta lähdetään rakentamaan, kun jommalla kummalla pelaajalla on enää kaksi ( 2 ) avaruusalusta jäljellä, tämä pelaaja sitten antautuu ja häviää lähiavaruuden herruuden, sillä peli kerralla sitten.


Lautapelissä on pistepeli versiossa, sitten ideana kerätä osumia vastukseen, tällä kertaa eivät osumat tee vahinkoa, vaan osumista kertyy pisteitä sille pelaajalle, joka onnistuu vastusta osuen ampumaan, voitto ratkeaa piste enemmistöllä, peli ajan päätyttyä sitten.